Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Hoppá! A nyomtatód nem fogadja el az utángyártott kellékanyagot?

Amennyiben a magasabb árfekvésű eredeti kellékanyagok helyett az utángyártottakat választanád az olcsóbb nyomtatás érdekében, az alábbiakban összeszedtük Neked az ezek használata során esetlegesen felmerülő problémákat és megoldási javaslatokat.

Nem ismeri fel a nyomtató a tonert, patront? Hibaüzenetet kapsz a kellékanyag telepítésekor?
Az alábbiakban megtalálhatod a megoldást ezekre a hibaüzenetekre.

Az utóbbi időben a nagyobb nyomtatógyártók gyakrabban adnak ki olyan firmware frissítéseket, amely telepítését követően a nyomtató elutasítja az utángyártott kellékanyagot. Meglepő lehet ugyan, de a nyomtatók által így elutasított utángyártott kellékanyagok nem hibásak, azok működése a gyártók álláspontja szerint megfelelő, ezek a jelenségek nem minősülnek hibának, mert a termékek a gyártók bevizsgálása során minden teszten hibátlanul működnek.

A probléma gyártótól függetlenül bármely utángyártott tonert és tintapatront érinthet, melyek chipet tartalmaznak, ezért az alábbiakban szeretnénk segítséget nyújtani ezekre az esetekre.

Mit tehetünk, ha nyomtatónk azt jelzi, hogy a frissen vásárolt utángyártott kellékanyagot blokkolta, és csak eredeti kellékanyagot fogad el?

Az új nyomtató beüzemelésekor érdemes azonnal kikapcsolni az automatikus firmware frissítés opciót, így a nyomtató a továbbiakban probléma nélkül használható lesz utángyártott kellékanyagokkal.

A problémát valószínűleg a nyomtató automatikus firmware frissítése okozza (amit elfelejtettünk letiltani a nyomtató első üzembehelyezésénél, vagy amikor a nyomtató javaslatot tett ennek telepítésére, vagy frissítésére, akkor automatikusan elfogadtuk azt).

A rossz hír az, hogy a frissített firmware-rel rendelkező nyomtatónk nem csak a most vásárolt kellékanyagot nem fogja elfogadni, de más márkájú utángyártott kellékanyaggal sem fog működni.

Talán a leggyorsabb, és legegyszerűbb megoldás az lehet, ha egy korábbi eredeti kellékanyagon lévő chipet cserélünk ki az utángyártott kellékanyagon lévő chippel. Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy minden alkalommal el kell végeznünk ezt a cserét, amikor új utángyártott tonert vásárolunk, valamint egyes gyártók termékeiről károsodás nélkül nem eltávolítható az eredeti chip.

Egy másik, tartós megoldás lehet a nyomtató firmware-ének visszaállítása egy régebbi verzióra, ezek a programok szinte minden nyomtatóhoz elérhető az interneten. Ez a folyamat nagyobb szakértelmet igényel, ezért ha nem boldogulunk vele, akkor forduljunk szakemberhez, vagy kérjük független nyomtatószervíz segítségét.

A fenti megoldások közül a firmware downgrade (korábbi firmware verzió telepítése) működhet tintapatronok esetében is.

Színes nyomtatóknál szembesülhetünk még azzal a problémával, hogy a nyomtató a kellékanyag behelyezése után elutasítja azt. Ez előfordulhat abban az esetben is, ha a nyomtatóban lévő kellékanyagok nem homogének, azaz a nyomtatóban nem mindegyik kellékanyag eredeti, vagy utángyártott. Szinte minden utángyártott kellékanyagot forgalmazó üzletben felhívják a figyelmet arra, hogy utángyártott kellékek használata esetén fontos, hogy minden kellékanyag a nyomtatóban utángyártott legyen. Ennek az az oka, hogy a kellékanyagokon lévő chipek csak így kompatibilisek egymással, mert az eredeti és az utángyártott kellékeken lévő chipek általában nem működnek együtt.

Természetesen az Onlinetoner webáruház  is - a gyártók által ajánlott - eredeti kellékanyagok használatát javasolja, tekintettel arra a tényre, hogy ezek az eredeti termékek alacsonyabb meghibásodási arány mellett szebb nyomatképet és jobb színhűséget garantálnak.

Aki azonban mégis utángyártott terméket vásárolna költséghatékonyság miatt, annak ajánljuk figyelmébe a fent leírtakat segítségként, hogy az utángyártott kellékanyagokkal még sokáig  tudjon nyomtatni.

Keresés