Nem települ a nyomtató automatikusan - mi a teendő?
“Megvettük az új nyomtatót, a helyére raktuk, összekötöttük a számítógéppel, megnyomtuk a nyomtatás gombot, és… semmi.”
Minden nyomtatónál előfordulhat az, főleg egy egyszerű nyomtatónál, ami nem multifunkciós, hogy nem települ automatikusan a gépünkre, ezért nem ismeri fel a rendszer.
Ilyenkor először nézzük meg a nyomtató dobozát, hátha adtak egy telepítő CD-t. Persze kevés az olyan mai gép, amiben van még CD olvasó, de akár az eszköz tetején szereplő információk is segítséget nyújthatnak.
Ha van CD olvasó a gépünkben, akkor csak tegyük be a CD-t, és a gépünk automatikusan elindítja, és telepíti a nyomtatót, illetve, ha van, akkor a szükséges szoftvereket, mint például a szkennelő programot. Ezután már csak annyi a teendőnk, hogy a beállítások között alapértelmezett nyomtatóként beállítjuk az új készülékünket. Ezután érdemes elvégezni egy teszt nyomtatást, hogy kiderüljön, hogy megfelelően nyomtat a készülékünk. Ha minden rendben, akkor a későbbiekben már nem merülhet fel probléma.
Ha nincs CD olvasónk, akkor sincs semmi probléma. A legtöbb gyártó hivatalos honlapján megtalálhatók a nyomtató telepítéséhez szükséges fájlok. Ehhez nyújt segítséget a mellékelt CD, vagy a kezelési könyv.
Néhány nyomtatóból több verzió készült, ami nem csak azt eredményezi, hogy egy eredeti kellékanyag több nyomtatóhoz is jó, hanem a telepítőfájlok is jók több készülékhez. Ezeket a nyomtatókat csoportokba rendezik, a gyűjtőnevük pedig általában „Series” szokott lenni, ezért előfordulhat, hoy a telepítőfájl megnevezése nem egyezik pontosan a nyomtató elnevezésével.
Ilyenkor csak ki kell választani az adott nyomtatócsoporthoz a telepítőfájlt, le kell tölteni, és ugyanúgy futtatható lesz, mintha CD-ről indítottuk volna el a telepítést. Fontos, hogy a telepítőfájl kiválasztásánál mindig pontosan a legmegfelelőbbet válasszuk ki, ami függhet az operációs rendszerünktől, illetve annak verziószámától is, például Windows operációs rendszernél nem mindegy, hogy 32, vagy 64 bites rendszerünk van.
Ha nem tudjuk, hogy hány bites operációs rendszerünk van, meg tudjuk nézni a Gépház/Rendszer/Névjegy menüpont alatt.
Előfordul, hogy egy multifunkciós nyomtatóhoz nincs, vagy nem találunk szkennelő programot. Ilyenkor vagy a készüléken indítsuk el a szkennelést, vagy Windows 10 operációs rendszeren telepíthető egy Szkennelés nevezetű program, ami automatikusan felismeri a nyomtatónkat, nekünk már csak azt kell kiválasztani, hogy a lapadagolóból, vagy a síkágyról szeretnénk szkennelni.
Amennyiben a fentiek alapján sem tudtuk telepíteni a nyomtatónkat, keressük fel a gyártó hivatalos ügyfélszolgálatát, vagy forduljon hozzánk bizalommal a rendeles@onlinetoner.hu e-mail címen.